IT Blog

Quick Tips

Zó wordt je webshop nog beter gevonden!

Hoe goed wordt jouw webshop gevonden? Met onderstaande tips scoort je webshop hoger bij Google én genereer je meer traffic. Het resultaat: meer bestellingen. En kom je er zelf niet uit, dan staat het team van Nexacom klaar om je hiermee te helpen.

We beginnen met de gouden tip: goede productomschrijvingen. Want als potentiële bezoekers een product googelen, wil je natuurlijk dat ze op jouw productpagina terechtkomen. Bovendien levert een goede productomschrijving meer conversie op. Want dankzij een pakkende tekst, weet je potentiële klant meteen: hier moet ik zijn

Pakkende teksten
Maar hoe maak je nou een goede productomschrijving? Om te beginnen moet de titel de lading goed dekken. Beschrijf daarna het product in minimaal 300 woorden en besteed veel aandacht aan een goede openingszin. Andere tips:

• Herhaal zoekwoorden, maar overdrijf niet: houd de trefwoorddichtheid tussen de 0,5 en 2,5%.

• Gebruik synoniemen, want mensen zoeken op veel verschillende manieren. Dat maak de tekst ook gevarieerder.

• Vergeet niet om in je CMS alle metagegevens nauwkeurig in te vullen. Dit vergroot de vindbaarheid.

Heb je zelf geen inspiratie voor pakkende teksten of simpelweg te weinig tijd, dan kun je het ook aan ons uitbesteden.

Reviews en foto’s

Jij bent toch ook nieuwsgierig wat anderen van een product vinden? Nexacom kan in je webshop een handige review-tool integreren. Zo kunnen jouw klanten een recensie achterlaten over het geleverde product. Verder raden we je aan om de productpagina aantrekkelijk te maken met mooie foto’s. Geef de productfoto’s een naam, dat komt je vindbaarheid in Google ook weer ten goede. Denk je na het lezen van dit blog: dit is eigenlijk hét moment om mijn webshop een nieuwe look & feel te geven? Dan denken de webbouwers van Estrategy daarover graag met je mee!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *